duminică, 1 ianuarie 2012

Miniaturi din calendar...

                                  De sărbători                          




            A venit Craciunul, şi a trecut. A venit Anul Nou, şi a trecut şi el.  Toate pregătirile de  sărbători, cu nostalgia şi amintirile ce ne răscolesc, au trecut. S-a lăsat aşa o linişte goală,  fără nimic frumos.  Aşteptam aceaste sarbători ca să fim iar  pentru câteva zile copii. Frumoasele amintiri acum dor  mai tare.

           Multe sărbători de Crăciun le-am petrecut la bunica din partea mamei, la Plaineşti, acum Dumbrăveni, în Vrancea. Nu ştiu cât de frumoase erau obiceiurile dar pentru mine, copil fiind au rămas frumoase.
           Mi-amintesc cum după puţina odihnă de după Revelion, veneau copiii din sat cu Semănatul, şi  noi toţi în pijamale şi cu ochii lipiţi de somn, sorbeam cuvintele sorcovei,  minunându-ne cum se pot scula aşa devreme când noi parcă abia adormiserăm.

            Intr-un an, când erau aşteptaţi colindătorii mai mari, mascaţi, ce umblau cu capra, obicei  din  părţile Moldovei, iar fratele meu mai mic, fiind de vreo patru ani, auzind el prin casă vorbindu-se ca vin mascaţii, a dispărut. La început, nimeni n-a observat lipsa lui, dar după plecarea colindătorilor, trebuia să ne aşezăm la masă şi abia atunci ne-am dumirit că lipseşte. L-am căutat toţi mai bine de jumătate de oră, când intr-un târziu, iese în urma lui Lăbuş din coteţul câinelui şi  fratele meu. Acolo s-a gândit el că nu-l vor "căuta"  mascaţii (ce-or fi fiind şi acei mascaţi!) şi, deci, Lăbuş, prietenul lui, nu se va supăra că are un musafir.

                                                             
                                                               
         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu