sâmbătă, 26 februarie 2011

Vechi balade daneze

                                    L a v e  şi  J o n
                                         (fragmente)

                           .....
                           Sire Peter s-a-nturnat fălos.
                           - fârtaţi, la arme, vă ordon! -
                           Kristine aşteaptă-n prag voios,
                           să-i dea de ştire despre dragul Jon.
                           - Mantia aurită puneţi şi urmaţi-l pe sire Jon.

                           "Bine venit, sire Peter, tată drag, să-mi fii!"
                            - fârtaţi, la arme, vă ordon! -
                            "Ce veşti îmi dai în  astă zi?
                            Să aflu vreau ce face Jon"
Luptător danez

                             O veste bună ţi-am adus:
                              - fârtaţi, la arme, vă ordon! -
                             Sire Lave mâna ţi-a cerut, supus,
                             şi i-am promis-o lui, nu lui sire Jon."
                     
                             ......

                             "Prea luminat stăpâne, rog să fiu                                                                                  ascultat,
                             - fârtaţi, la arme, vă ordon! -
                             vin să mă plâng, stăpâne, căci rău
                                        am fost furat."
                             "Furul sunt eu" - spune sire Jon.

                             O mândră fată de nevastă-am luat,
                             - fârtaţi, la arme, vă ordon! -
                             dar iat-un cavaler de-al vostru, urcă cu ea în pat"
                             "Asta mi-s eu" - spune sire Jon."

                             "Cum o-ndrăgiţi, văd, amândoi,
                              - fârtaţi, la arme, vă ordon! -
Luptător danez
                              în suliţi vă veţi bate voi!"                               "Învingătorul-s eu!" - spune sire Jon.

                              ......

                              Ăst timp Kristine spune, privind la                                                                                  ei  voios:
                              - fârtaţi, la arme, vă ordon! -
                               "Nicicând văzut-am joc mai vesel, mai                                                                                   frumos!
                              Şi cine-a-nvins? dragul meu Jon!"
                              - Mantia aurită puneţi şi urmaţi-l pe sire
                                                                                      Jon.       


                                            In româneşte de Alexandru Al. Şahighian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu